آشنایی با اسپرد

جدیدترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

آشنایی با اسپرد

اسپرد چیست ؟

اسپرد

اسپرد در فارکس چیست؟

در فارکس اختلاف قیمت اسپرد نامیده می‌شود، می‌توان گفت اسپرد به معنای درآمد یک کارگزار می‌باشد که در قبال هزینه برای معاملات گرفته می‌شود که این عمل بسیار منطقی و منصفانه می‌باشد چرا که کارگزار در ازای خدمات مبلغی را از معاملات فرد معامله‌گر کسب می‌کند همچنین در پاسخ به سوال اسپرد در فارکس چیست؟ به صورت دقیق تر می پردازیم.

به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت کارگزار با فروش ارز به معامله گر، بیش از قیمت خرید خود سود کسب می‌کند همچنین از معامله‌گر ارز را به میزان کمتر از مبلغ فروش خریداری می‌کنند که این اختلاف‌های قیمتی اسپرد نامیده می‌شود.

اسپرد در فارکس چگونه محاسبه می شود

عموما اسپرد با پیپ اندازه گیری می‌شوند که پیپ کوچکترین واحد حرکت قیمت در یک جفت ارز می‌باشد. در اکثر جفت ارز‌ها پیپ با ۰.۰۰۰۱ برابر می‌باشد. به مثال جفت ارز یورو به دلار آمریکا دقت کنید.

در نظر داشته باشید جفت ارز‌هایی که طرف مقابل آن‌ها ین ژاپن می‌باشد تا دو رقم اعشار آورده می‌شوند، برای مثال USD/JPY برابر می‌باشد با ۱۱۰.۰۰/۱۱۰.۰۴ که این ۴ پیپ اختلاف اسپرد می‌باشد.

 

انواع اسپرد

نوع اسپردی که در نرم‌افزار معاملاتی خود مشاهده خواهید کرد به بروکر و نحوه کسب درآمد آن‌ها بستگی دارد. دو نوع اسپرد وجود دارد:

اسپرد‌ها باتوجه به نرم افزاری معاملاتی و همچنین بروکر و نحوه کسب درآمد آن می‌توانند متفاوت باشند، که اسپرد‌ها شامل دو دسته می‌باشند که عبارت‌اند از:

۱-اسپرد ثابت

۲-اسپرد متغیر یا شناور

عموما اسپرد‌های ثابت را کارگزارانی ارائه می‌کنند که به صورت مدل یا میز معاملاتی، مبادلات خود را انجام می‌دهند اما در نقطه مقابل اسپرد‌های متغیر را کارگزاران بدون میز معاملاتی اجرا می‌کنند.

اسپرد ثابت در فارکس

اسپرد در فارکس چیست؟ و همچنین اسپرد‌های ثابت بدون در نظر گرفتن شرایط بازار در زمان‌های مختلف بدون تغییر هستند، می‌توان گفت ناپایداری بازار و یا آرام بودن بازار در اسپرد ثابت تاثیری ندارد وهمچنان ثابت هستند. ارائه دهنده اسپرد‌های ثابت بروکر‌هایی می‌باشند که با مدل مارکت میکر یا میز معاملاتی دارای فعالیت می‌باشند.

کارگزار با استفاده از میز معاملاتی، موقعیت‌های معاملاتی را برای خود فراهم می‌کند، بدین صورت که کارگزار در طرف مقابل مشتریان خود در معاملات قرار می‌گیرد که در اندازه‌های کوچک نیز معامله گران می‌توانند در مقابل یکدیگر قرار گیرند و معامله داشته باشند.

اسپرد ثابت با داشتن میز معاملاتی صورت می‌گیرد و این امکان را به کارگزار فاکس ارائه می‌دهد چرا که قیمت‌هایی که به نمایش داده می‌شود به مشتریان قابل کنترل می‌باشد، که می‌توانید با بروکر‌های آلپاری، Aمارکت و همچنین لایت فارکس آشنا شوید و کسب اطلاعات داشته باشید.

اسپرد ثابت دارای چه مزیت هایی می باشد؟

در معاملات با اسپرد ثابت، میزان مبلغ برای سپرده و سرمایه‌گذاری نسبتا کمتر می‌باشد که برای معامله گرانی که مبلغ زیادی را دارا نمی‌باشند و یا تازه وارد بازار شدند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد همچنین انجام معاملات با اسپرد ثابت، می‌تواند هزینه‌های معاملات را پیش بینی داشته باشد، باتوجه به اینکه در یک معامله میزان اسپرد با تغییر رو به رو نمی‌شود و پس از باز کردن معاملات از میزان پرداختی اطمینان خاطر دارید.

اسپرد ثابت شامل چه معایبی می شود؟

در معاملات با اسپرد شناور، ریکوت‌ها ممکن است دارای تکرار باشند چرا که نرخ قیمت‌ها از کارگزاری مشخص می‌شود.   (در فارکس ریکوت به معنای لغو سفارش معامله‌گر در قیمت قبلی و درخواست قیمت جدید به دلیل تغییر قیمت می‌باشد). هنگامی که بازار فارکس با بی‌ثباتی همراه باشد قیمت‌ها به سرعت با تغییر مواجه می‌شوند، و باتوجه به اینکه میزان اسپرد ثابت می‌باشد کارگزار با شرایط لحظه‌ای بازار نمی‌تواند نزخ را تغییر دهد به همین علت اگر معامله‌گر قصد ورود به معامله جدید را داشته باشد کارگزار معامله را لغو می‌کند و از معامله‌گر می‌خواهد تا با قیمت جدید معامله خود را انجام دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.