خرید غذای تشویقی گربه

جدیدترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

خرید غذای تشویقی گربه

غذای تشویقی گربه، همانند تشویقی سگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است، و می توان گفت که استفاده از تشویقی گربه در طول تربیت و حفظ ارتباط خوب و صمیمی بین شما و گربه تان بسیار زیاد موثر است. همچنین تشویقی های گربه فرمولاسیون شده مقداری از نیاز غذایی گربه را تامین می کند و برای آموزش و یادگیری در گربه ها از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.

در ضمن تشویقی های مخصوص و تخصصی می تواند به بهداشت و سلامت گربه شما کمک کرده و ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن حیوان را به خوبی تامین نمایند .

تشویقی (cat treats) یا اسنک گربه غذای مخصوص گربه است که بو و طعم و مزه خیلی خوبی برای گربه دارد و گربه عاشق این نوع از غذاها می باشد و تشویقی گربه را می توانیدازدیجی پت تهیه کنید به خاطر همین خاصیت برای آموزش و تربیت گربه ها و پاسخ مثبت به فرمانبرداری آنها به حیوان داده می شود.

تشویقی گربه کاربرد های مختلفی دارد، گربه ها اصولا کاری را که دلشان بخواهند را انجام میدهند ولی با تشویق به موقع، مقداری تا حدی می توان رفتار آنها را بهبود بخشید.خرید غذای تشویقی گربه در کاهش استرس نیز بسیار موثر است و میتوان پس از حمام یا جابجایی از آنها استفاده کرد و بسیار مفید می باشد. ضمنا با داشتن درصد بالای پروتئین و موادی که در سایر غذا ها یافت نمی شود، می تواند به عنوان مکمل غذایی یا درمانی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

تشویقی گربه، به شکل غذای تشویقی گربه مانند انواع مختلفی از کنسروها ، غذاهای انرژی زا و غذاهای طعم دار در پت شاپ ها موجود است.

تشویقی های جویدنی به شکل و اندازه های مختلف مانند تشویقی های شکلدار، تکه ای ، مدادی ، میوه ای با طعم های مختلف مانند گوشت، گوشت مرغ و ماهی به همراه ویتامینها و روغن حاوی امگا ۳ در بازار موجود بوده و فروشگاه اینترنتی کت داگ بهترین آنها را یکجا برای شما فراهم نموده است.

البته این اسنک‌ها جایگزین غذای اصلی نیستن و به عنوان میان وعده و با اهداف مختلف می‌تونید به گربه بدید. بعضی از مهم‌ترین دلایلِ تشویقی دادن عبارتند از:

خوشحال کردن گربه

تشویق گربه بعد از انجام یک کار خوب (مثلا ناخن کشیدن روی اسکرچر و نه مبل)

هنگام بازی و به عنوان جایزه

سلامت دهان و دندان

کاهش استرس در گربه‌ها

آموزش و تربیت گربه

تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم

ایجاد رابطه عاطفی عمیق‌تر بین شما و گربه
 
 
 
انواع تشویقی گربه
انواع بسیار زیادی از غذای تشویقی در بازار موجود است. اینکه کدام یک برای گربه شما مناسب است، به سن، جنسیت، وزن، شرایط جسمی و نژاد گربه مربوط است. بهترین کار این است که در این خصوص با دامپزشک خود مشورت کنید.

چون نوع تشویقی برای یک گربه چاق با یک گربه لاغر متفاوت است. تشویقی یک گربه که دچار کمبود ویتامین و یا سوء تغذیه است با یک گربه که خوب تغذیه میشود، فرق میکند و چندین موارد مشابه موارد گفته شده که باید حتما در نظر گرفته شود.

گربه شما به خاطر اینکه همیشه از تشویقی لذت میبرد دوست دارد که همیشه از آن بخورد ولی این بهترین زمان برای اجرای دستورات شما توسط حیوان شماست تا به تشویقی برسد. البته حواستون باشه که در مصرف این تشویقی‌ها زیاده‌روی نکنید تا گربه‌تون دچار مشکل اضافه وزن و چاقی نشود.

نباید بیش از 10 % درصد نیاز روزانه گربه به غذا، از طریق اسنک تامین شود. این در حالی است که گربه‌ها علاقه زیادی به آن دارند و شاید بتوانند شما را مجاب به مقداری بیش از این کنند. با این حال باید خود را کنترل کنید. میزان زیاد غذای تشویقی، به چاقی گربه خواهد انجامید.

بهترین زمان استفاده از تشویقی
بهترین زمان برای دادن تشویقی به گربه زمانی است که حیوان به طور کامل سیر نباشد و بیشترین بازدهی از مصرف تشویقی در بین وعده های اصلی غذایی است.

اگه با هدف آموزش و تربیت گربه می‌خواید از تشویقی استفاده کنید، بهترین زمان بین وعده‌های اصلی غذایی است؛ یعنی زمانی که گربه‌تان نه آنقدر سیر است که توجهی به شما نکند و نه آنقدر گرسنه است که اصلا حواسش به آموزش شما نباشد.

تشویقی گربه باید ویتامین ها و مواد مورد نیاز گربه شما را تامین کند. در حالی که با مزه خوب و فوق العاده خود به کنترل رفتار گربه شما هم تاثیر بگذارد. و گربه را به کارهایی که در حالت عادی حاضر به انجام دادن آن نیست وادار کند. و در کنترل رفتار های ناپسند و افزایش فعالیتهای مفید حیوان اثر بخش باشد.

استفاده اصلی از غذای تشویقی، مربوط به زمانی است که گربه یک کار خوب انجام می‌دهد. مثلا اگر به جای فرش، روی اسکرچر ناخن کشید، می‌توانید به او غذای تشویقی بدهید. این نوع غذا جهت کاهش استرس و افزایش سلامت دندان نیز کاربرد دارد. همینطور برای کسانی که در برقراری ارتباط مثبت با گربه موفق نشده‌اند، دادن غذای تشویقی یک راهکار است.منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.