سوپ گربه

جدیدترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

سوپ گربه

اگه اهل آشپزی و تهیه غذای خانگی برای گربه باشید می‌تونید با یاد گرفتن طرز تهیه سوپ برای گربه به رژیم غذاییش تنوع بیشتری بدید. علاوه بر این، سوپ به خاطر هضم راحتتر وآبکی بودنش برای برخی گربه‌ها مفیدتر و بهتره و توصیه می‌شه. خب، بریم ببینیم چطوری باید سوپ برای گربه درست کنیم و چه ترکیباتی می‌تونیم استفاده کنیم.

 مزایای خوردن سوپ برای گربه
خب، سوپ یه جور غذای آبکیه که ترکیبات خیلی متنوعی می‌تونه داشته باشه. سوپ رو هم به صورت تنوع غذایی و هم در برخی مواقع به عنوان بهترین گزینه و غذا می‌تونید برای گربه خونگی یا حتی گربه‌های خیابانی درست کنید.

برای تهیه سوپ از مواد مختلفی می‌تونید استفاده کنید و این مواد باعث مقوی شدن سوپ میشه؛ یعنی مثلا یه حجم کم (مثلایه پیاله سوپ) می‌تونه حاوی 7-8 یا حتی بیشتر ماده اولیه مفید و لازم برای گربه باشه.

ترکیبات داخل سوپ معمولا خیلی ریز هستن و به خاطر اینکه خوب پخته شدن هضم و گوارشش برای گربه خیلی راحته. بنابراین برای گربه‌های بیمار، بچه گربه‌ها، گربه‌های پیر و مسن و حتی گربه‌های سالم و بالغ هم گزینه خوب و سالمی به حساب میاد.

سوپ آبکیه و درصد زیادی آب داره و بخش زیادی از آب مورد نیاز بدن گربه رو تامین می‌کنه. به همین دلیل برای گربه‌هایی که زیاد آب نمی‌خورن، گربه‌هایی که مریض هستن و باید مایعات بیشتر بخورن، گربه‌های شیرده، بچه گربه ها و .... یه وعده غذایی مقوی و مفید هستن.

سوپ خوش خوراک و لذیذه و اکثر گربه‌ها حتی گربه های بد غذا هم طعمش رو دوست دارن. حتی می‌تونید با اضافه کردن ترکیبات و انواع گوشت مورد علاقه گربه‌تون، اونو به خوردن این غذا بیشتر تشویق کنید. سوپ برای گربه ها مانند غذای تر و کنسرو گربه دارای مزایای زیادی است. به خصوص برای گربه هایی که سن آنها بالا رفته و دیگر نمی توانند غذا ها را به خوبی بجوند.

 ترکیبات سوپ خانگی برای گربه چیه؟
گربه‌ها گوشتخوار اجباری هستن و در هر غذایی که می‌خورن (غذای خشک، خانگی یا سوپ) باید بخش زیادی از اون غذا رو گوشت و پروتئین حیوانی تشکیل بده. پس مهم نیست که شما از غذای خشک گربه استفاده میکنین یا غذای تر (کنسرو یا سوپ و یا ...). به همین دلیل یکی از بهترین سوپ ها برای گربه، سوپ مرغ است که در ادامه دستورالعمل پخت اون به صورت ویدیویی قرار دادیم که میتونین نگاه کنید و طبق اون عمل کنین.

بنابراین اولین ماده غذایی که در تهیه سوپ گربه باید استفاده کنید گوشته. انواع گوشت مثل مرغ، گوشت گوساله، ماهی، بوقلمون و ... رو می‌تونید برای پخت سوپ استفاده کنید.

علاوه بر گوشت، طیف وسیعی از سبزیجات و غلات رو می‌تونید برای تنوع و خوشمزه‌تر شدن سوپ بهش اضافه کنید.سبزیجات و غلاتی مثل نخودفرنگی، سیب زمینی، هویج، کدوسبز، کدوحلوایی، لوبیا سبز، کلم بروکلی، عدس (در حد اعتدال)، برنج، جو، ماکارونی و ... رو هم می‌تونید به ترکیبات سوپ گربه اضافه کنید.

البته هر گربه‌ای شرایط متفاوتی داره و در نتیجه نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی هم داره. به طور مثال عواملی مثل سن، نژاد، وضعیت سلامتی، میزان فعالیت، سابقه بیماری و ... بر رژیم غذایی گربه تاثیر مستقیمی دارن.

بنابراین ترکیبات غذا و مقدار اون باید با توجه به شرایط گربه و با مشورت دامپزشک تعیین شده باشه و دستور غذای مناسب گربه توسط دکتر تایید شده باشه.

طرز تهیه سوپ مرغ و سوپ جو برای گربه
سوپ جو و مرغ جزء لذیذترین سوپها برای ما آدما و همین طور گربه ها هستن. به ویژه تهیه سوپ مرغ در زمستان و هوای سرد باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گربه‌ها و مقاومت بیشترشون در برابر انواع بیماری‌ها و سرماخوردگی و ... می‌شه.

بنابراین اگه اهل غذارسانی به گربه‌های خیابانی هستید هم سوپ مرغ گزینه خوبی به نظر می‌رسه که درست کردنش هم کار ساده‌ایه.

برای تهیه سوپ مرغ برای گربه از قسمتهای مختلف مرغ (سینه، ران، گردن و ...) می‌تونید استفاده کنید. البته توصیه می‌کنیم پوست مرغ و چربی‌های اضافه رو جدا کنید، چون مرغ به اندازه کافی چربی داره.

مرغ رو با کمی آب (بدون نمک، روغن و ادویه) و همراه با سبزیجات مفید برای گربه‌ها مثل هویج، نخودفرنگی، کدو سبز و .... و همینطورجو، عدس،  برنج، ماکارونی کاملا بپزید.

برای تهیه سوپ جو برای گربه هم به مرغ، جو (بلغور جو یا جو پرک شده) و سبزیجات اضافه کنید و خوب بپزید. اضافه کردن جو باعث لعاب‌دار شدن و غلظت بیشتر سوپ می‌شه و طعم خوبی هم بهش میده.

اگه گربه‌تون حالت پوره‌ای دوست داره می‌تونید بعد از پختن سوپ اون رو داخل غذاساز بریزید و چندبار ترکیب کنید تا یه سوپ غلیظ و پوره مانند درست بشه.

برای اینکه بتونید سوپ های متنوعی برای گربه تون درست کنین می تونین این ویدیو در پت شاپ آنلاین نگاه کنین که به شما دستور پخت سوپ رو به صورت ویدیویی نشون میده.

دستور العمل پخت سوپ مرغ

 هرگز این مواد رو به سوپ گربه اضافه نکنید!
حالا که دارید برای گربه‌تون آشپزی می‌کنید باید حواستون به مواد غذایی مضر و خطرناک برای گربه‌ها باشه. خیلی از مواد غذایی که تو هر خونه‌ای پیدا می‌شن برای گربه‌ها ضرر دارن و می‌تونن سلامتی این کوچولوها رو به خطر بندازن.

نکته اول اینکه موقع پخت گوشت به هیچ وجه از روغن، نمک، ادویه و طعم دهنده‌های دیگه استفاده نکنید و تنها گوشت رو با آب بپزید.

همینطور موادی مثل پیاز و سیر هم برای گربه‌ها سمی و خطرناک هستن و اصلا نباید در غذای گربه باشن؛ بنابراین اصلا از سوپی که برای خودتون پختید به گربه‌ها ندید!

موادی مثل انگور، کشمش، الکل، قهوه و نوشیدنی‌های کافئین دار، تخم مرغ خام هم اگرچه معمولا در تهیه سوپ استفاده نمی‌شن اما برای گربه‌ها سمی هستن و خوبه که اونا رو از دسترس گربه دور نگه دارید.منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.