مزیت و خواص غذای خشک سگ Digipet

جدیدترین مطالب راهنمای خرید کیف و کوله پشتی و کفش

مزیت و خواص غذای خشک سگ Digipet

غذای خشک سگ Digipet


بسیاری از کسانی که سگ خانگی دارند با طریقه مصرف غذای خشک سگ آشنایی ندارند و با اینکه مایل هستند غذای خشک به سگ خود بدهند، امکان این امر را ندارند، به همین دلیل باید با طریقه مصرف غذای خشک سگ آشنایی داشته باشند تا غذای سگ را آماده کنند. بسیاری از افراد شاید بر این باور باشند که غذای خشک کیفیت پایینی دارد و برای سگ آنها مناسب نمی باشد، ولی اگر آنها با مصرف غذای خشک سگ Digipet آشنایی داشته باشند، بدون شک این غذا را برای دادن به سگ خود ترجیح می دهند. اکنون برای اینکه شما به خوبی بدانید چگونه باید به سگ خود غذای خشک بدهید در ادامه طریقه مصرف آن را بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این مورد داشته باشید.

میزان مصرف غذای خشک سگ

همانطوری که بیان نمودیم غذای خشک برای انواع نژاد سگ بهترین انتخابی می باشد که شما می توانید داشته باشید، چرا که در این غذا فواید بسیار زیادی وجود دارد. اگر غذای خشک سگ به درستی تامین شود باید بدانید که تمامی نیازهای بدن سگ با این خوراکی تامین می شود. غذاهای خشک از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر می باشند، همچنین برای دندان های سگ هم بسیار عالی تر می باشد، بر همین اساس بهتر است این غذا را برای سگ خود انتخاب کنید. به طور کلی اگر شما سگ خانگی دارید باید برای او غذاهای خشک خانگی هم تدارک ببینید تا تمامی نیازهای بدنی سگ را تامین کنید.

یکی از نکاتی که برای مصرف غذای خشک سگ اهمیت بسیاری دارد و باید به آن توجه زیادی داشته باشید، این است که آب و مایعات هم همراه این غذاها باید به بدن سگ خود برسانید، در غیر این صورت این غذاها برای سگ شما فایده ای نخواهد داشت. در واقع بر اساس آخرین تحقیقاتی که روی غذای خشک سگ ها صورت گرفته است، بسیاری از پزشکان به این نتیجه رسیده اند که بهترین رژیم غذایی برای سگ غذایی می باشد که هم مرطوب باشد و هم ویژگی های خشک بودن را در خود داشته باشد. بخش بسیار مهمی از سلامت سگ شما به تغذیه او مربوط است، به همین دلیل باید غذایی را برای او فراهم کنید که برای سلامتی و بدنش مزیت های بسیاری داشته باشد و بتواند آنها را به خوبی هضم کند تا ویتامین های آن را دریافت نماید.


نحوه مصرف غذای خشک سگ

برای اینکه به خوبی با غذای خشک سگ آشنایی داشته باشید باید در مورد راه های مصرف آن هم اطلاعات لازم را داشته باشید. اگر شما با ویژگی ها سگ خود آشنایی داشته باشید به بهترین نحو ممکن می توانید غذای او را بدهید. سه راه برای غذا دادن به سگ وجود دارد که عبارت است از :

  1. غذای خشک را به صورت کنسروی به او بدهید که غذاهای کنسروی تمامی ویتامین های لازم را در درون خود دارد و از آنجایی که بسیار خوش طعم و لذیذ است سگ شما بدون شک طعم آن را دوست خواهد داشت و میل می کند.
  2. غذای خشک سگ خانگی که شما خودتان تدارک می بینید هم بهترین راه برای غذا دادن به سگ به شمار می رود که البته باید دستور تهیه این غذا را به خوبی اجرا کنید تا تمامی ویتامین ها و خوراکی هایی که سگ شما به آن نیاز دارد را بتواند تامین کند.
  3. طریقه مصرف غذای خشک سگ بسیار مهم می باشد و باید به آن توجه داشته باشید، این است که غذای خشک را همراه با آب به سگ خود بدهید. در واقع در این روش باید سگ خود را تشویق کنید که به همراه غذای خود مقداری هم آب میل کند، همانطور که بیان نمودیم رساندن رطوبت به بدن سگ اهمیت بسیار زیادی دارد که باید به این امر توجه بسیاری داشته باشد و بهترین راه آن این است که غذای خشک سگ همراه با آب به او داده شود. از آنجایی که سگ های خانگی بسیار از فرمان پذیر هستند، شما می توانید غذای خشک سگ را به همراه آب به او بدهید.

مقدار حجم غذای خشک مورد نیاز سگ در روز چقدر است؟

میزان حجم مشخصی از غذای خشک خارجی سگ در طول روز وجود ندارد. زیرا سگ ها نژادهای بسیار گوناگون و متنوعی دارند. علاوه بر نژاد اندازه و سن سگ نیز در تعیین میزان حجم غذای مصرفی تاثیرگزار است.

برخی نژادهای سگ نسبت به بقیه نژادها نیاز کمتری به غذا دارند. اما برخی نژادها مثل پامرانین و شیتزو میزان مصرف مواد غذاییشان بیشتر است. یا سگ ها مسابقه و نگهبان یا سگ هایی که در مسابقات مختلف شرکت داده می شوند حجم غذایی بیشتری مصرف می نمایند.توله سگ ها به دلیل سن رشدشان و فراهم سازی مواد غذایی لازم برای رشد کافی به میزان غذا و تعداد بیشتری از وعده های غذایی نیاز دارند که این میزان در سگ های مسن و بیمار بسیار کمتر است چون مصرف بیش از حد مواد غذایی سبب ایجاد چاقی و در نتیجه آن بروز بیماری های مختلف در سگ خواهد شد.بر روی بسته بندی های غذای خشک خارجی میزان و مقدار هر نوع از مواد مغذی ثبت شده است که شما باید بر اساس نیاز سگتان آن را برای او سرو کنید.

جهت تعیین حجم غذایی مورد نیاز حیوانات از جمله سگ یا گربه باید میزان فعالیت آن ها نیز مورد نظر قرار گیرد. زیرا دادن مقادیر زیاد از غذا به حیوانات تنبل و کم فعالیت منجر به چاقی آن ها می شود و دادن میزان کم از غذا به حیوانات پر جنب و جوش و فعال نه تنها انرژی از دست رفته را جبران نخواهد کرد بلکه در دراز مدت منجبر به عضله سوزی و لاغر شدن و در نهایت بیماری سگ خواهد شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.